دانشگاه پیام نور برگزار می کند: برگزاری بزرگترین رویداد کارآفرینی (استارت آپ تولید محتوای دیجیتال) 8 شهریور 96

آدرس سامانه http://idea.pnu.ac.ir و

کانال تلگرامی
@ideapnu

راهنمای شرکت در اولین استارت اپ محتوای دیجیتال دانشگاه پیام نور

کارآفرینی عامل مهمی در کاهش فقر، ایجاد فرصت های شغلی و تغییرات ساختاری در جامعه است که از طریق نوآوری، ایجاد اشتغال و تاثیر بر رفاه عمومی منجر به توسعه اقتصادی می شود. از همین رو در دهه های اخیر در کشورهای مختلف، تلاش های بسیاری جهت توسعه کارآفرینی انجام گرفته است. یکی از راه هایی که برای توسعه کارآفرینی پیشنهاد می شود، ایجاد مراکز حمایت از کسب و کار است که شتابدهنده ها یکی از انواع آن محسوب می شود. در ادبیات کارآفرینی شتابدهنده به عنوان یک حامی برای کسب و کارهای جوان کارآفرینانه که درصدد رشد هستند، تعریف می شود که به آن ها در دستیابی به مهارت ها جهت موفقیت در کسب و کار و بقا کمک می نماید. یکی از نهادهای مناسب برای ایجاد شتابدهنده دانشگاه ها هستند، زیرا از یک سو می توانند دانش و فناوری مورد نیاز بنگاه ها و شرکت ها را فراهم کنند و از سوی دیگر می توانند نیروهایی را تربیت نمایند که منشاء کارآفرینی باشند. دانشگاه پیام نور با برخورداری از ٧٠٠ هزار نفر دانشجوی فعال و ده ها هزار دانشجوی خلاق و متخصص، بیش از چهارده هزار نفر استاد، دانشیار، استادیار، مربی و کارمند و در مجموع مطابق با متوسط سرشماری خانوار ایران با بیش از 4 میلیون نفر جمعیت پتانسیل خوبی در این زمینه داراست. بنابراین شتابدهنده دانشگاه پیام نور به همین منظور ایجاد گردیده است که هدف اصلی آن جذب طرح ها و ایده های کارآفرینانه دانشجویان، دانش آموخته گان و سایر گروه های علاقه مند و کمک به آنان در جهت تجاری سازی این طرح هاست.

اهداف رویداد- استارتاپ

  • شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و یا نوپا در مراکز دانشگاهی
  • شکل گیری و توسعه ی اکوسیستم کارآفرینی
  • حمایت مادی، آموزشی و معنوی از صاحبان ایده و محصول
  • هدایت و حمایت از ایده ها به جهت تجاری سازی آن ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامة فعالیت
  • توسعه محصولات و خدمات جدید بر اساس محتواهای تولید شده
  • ایجاد بانکی از ایده های مرتبط با محورهای رویداد
  • جلب توجه سرمایه گذاران به ایده های ارائه شده در این زمینه و ایجاد زنجیره ای که افزایش اشتغال زایی، تولید، سود اجتماعی و مالی را توامان به همراه دارد.
  • توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت
  • بسترسازی تولید نرم افزارهای تلفن همراه در محور های ارائه شده
  • امکان ارتباط بین افراد خلاق، ایده پرداز و تولید کننده ، با نهادهای حاکمیتی و غیردولتی
  • ارتقای آگاهی های عمومی آحاد جامعه نسبت به کارآفرینی
  • فراهم آوردن بستر ارتباط بین نهادهای صنعتی و دانشگاهی

·         فرآیند رویداد-استارتاپ

·         فرآیند شتابدهی در نمودار زیر قابل مشاهده است:


برنامه زمانی رویداد- استارتاپ

عنوان فعالیت

زمان فعالیت

بازه ثبت نام در رویداد( استارتاپ)

1 مرداد الی 31 مرداد

غربالگری ایده ها و انتخاب 30 ایده برتر

1 شهریور الی 5 شهریور

برگزاری جلسه اول پیش رویداد( استارتاپ)

دوشنبه 6 شهریور

برگزاری جلسه دوم پیش رویداد( استارتاپ)

سه شنبه 7 شهریور

برگزاری ماراتن و رویداد( استارتاپ)

چهارشنبه 8 شهریور

برگزاری اختتامیه

سه شنبه 18 مهر

مرحله اول دریافت ایده ها

ثبت طرح ها و ایده ها در سایت غربالگری اولیه طرح ها و انتخاب 30 طرح برتر جهت شرکت در رویداد( استارتاپشرکت در رویداد( استارتاپارزیابی طرح های ارائه شده و انتخاب طرح های برتر توسط کارشناسان برای ورود به مرحله پیش شتابدهی

مرحله دوم پیش شتابدهی

برگزاری دوره های آموزشی پایه ارائه مشاوره کسب و کار تکمیل طرح ها و تیم ها و رسیدن به محصول اولیه ارزیابی و انتخاب طرح های برتر توسط کارشناسان برای ورود به مرحله شتابدهی

مرحله سوم: شتابدهی

برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای ایجاد و مدیریت کسب و کار تهیه طرح کسب و کار ارائه مشاوره تخصصی کمک به شبکه سازی استفاده از تجربه کارآفرینان موفق ورود به بازار

مرحله 4: ارائه نهایی

ارائه نهایی طرح ها کمک به جذب سرمایه

محورهای رویداد- استارتاپ

  • فرهنگی اجتماعی (آموزش، ایثار و شهادت، هنر و معماری، گردشگری و ...)
  • زیست محیطی (شهر سبز، حمل و نقل، صرفه جویی در انرژی و ...)
  • سلامت (سلامت اجتماعی و معنوی، جسم و روان، تغذیه، ورزش و ...)
  • و ...

برنامه زمان بندی رویداد( استارتاپ)

7:30 صبح الی 8:00 ورود به سالن

۸:00-9:00 صبح شروع رویداد( استارتاپ)

9:00-9:30 صبح پذیرایی

9:30 صبح - 12:00 ادامه رویداد( استارتاپ)

12:00 بعد از ظهر - 1:30 بعد از ظهر نماز و ناهار

1:30 بعد از ظهر - 3:00 بعد از ظهر ادامه رویداد( استارتاپ)

3 بعداز ظهر- 3:30 بعدازظهر پذیرایی

3:30 بعدازظهر- 5 بعدازظهر ادامه رویداد( استارتاپ)

5 بعدازظهر تحویل طرح ها

قوانین شرکت در رویداد( استارتاپ)

  1. شرکت در این رویداد( استارتاپ) باید در قالب تیم های سه تا پنج نفره باشد و ترجیحا در هر تیم یک نفر گرافیست و یک نفر برنامه نویس حضور داشته باشد.
  2. هر تیم می بایست یک نفر را به‌عنوان سرگروه که نماینده تام الاختیار آن خواهد بود، تعیین نماید.
  3. در کلیه آثار می بایست خط و زبان غالب، زبان فارسی باشد.
  4. محتوای تولیدی به‌صورت متن، عکس، فایل صوتی و فیلم مورد پذیرش است.
  5. محتوای تولیدی تیم‌ها، به‌صورت فایل الکترونیکی تحویل کمیته داوران می‌شود.
  6. ذکر منابع برای تمامی مطالب استفاده شده در تولید محتوا الزامی است.
  7. داوری محتوای تولیدشده توسط شرکت‌کنندگان، برعهده‌ی کمیته‌ی علمی بوده و تیم‌های شرکت‌کننده ملزم به پذیرش رأی کمیته‌ی علمی هستند.
  8. رعایت ملاحظات حقوق مالکیت فکری و معنوی در استفاده از هر گونه اثر بر عهده تیم های شرکت کننده بوده و مدیریت رویداد( استارتاپ) مسئولیتی بر عهده ندارد.
  9. در صورت تشکیل نمایشگاه فن بازار محتوای دیجیتال، محتوای تولیدی می تواند در معرض دید عموم شرکت کنندگان قرار بگیرد.

جوایز رویداد( استارتاپ) محتوای دیجیتال

جوایز نقدی

عناوین

جوایز

تیم اول

50 میلیون ریال+ تندیس و لوح تقدیر

تیم دوم

30میلیون ریال + تندیس و لوح تقدیر

تیم سوم

20 میلیون ریال + تندیس و لوح تقدیر

جوایز معنوی پس از رویداد( استارتاپ)

تلاش و رایزنی های لازم صورت گرفته تا پس از برگزاری جشنواره و انتخاب طرح های برتر ، ایده های منتخب در قالب های زیر مورد حمایت قرارگیرند:

  • استقرار در شتابدهنده دانشگاه و کمک به تجاری سازی ایده ها
  • کمک به دریافت مجوز کسب و کار دیجیتال پس از تکمیل طرح و ارائه محصول
  • کمک به دریافت مجوز نشر دیجیتال پس از تکمیل طرح و ارائه محصول
  • کمک به انجام فرایند دانش بنیان شدن پس از تکمیل طرح و ارائه محصول
  • کمک به دریافت تسهیلات پس از تکمیل طرح و ارائه محصول

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
 
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
مهمان (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما